Kırışıklık Kremleri Gerçekten İşe Yarıyor mu?

ilt Bakım Endüstrisi bütün dünyada çoklu milyar $’lık bir endüstri.
 Her geçen gün de yeni buluşlar, yeni ürünlerle gelişiyor.
 Çünkü yaşlanmanın etkilerini tersine çevirme ihtimali olan bir tüp veya bir şişe ürün için,
 tonla para dökmeye hazır olan pek çok kadın – ve de pek çok erkek –
var. Ama gerçekte kremler ne kadar yararlı? 
Ocak ayında ABD’deki Consumer Reports (Tüketici Raporları) dergisi bir araştırma başlatıyor
. Bu araştırma kırışıklık kremlerinin gerçekten işe yarayıp yaramadığını test etmek şeklinde olacak.
 Ama  bu kolay bir iş değil. Çünkü, gerçekleştirilmesi oldukça zor bir test.
 Bu klinik bir takibe oldukça yakın bir süreç çünkü bu ürünlerin pek çoğu kullanıcıların vücutlarında,
 bir çeşit biolojik etkileri olduğu iddiasındalar. Consumer Reports’un cevabını aradığı sual ise;
“250 dolarlık bir krem, gerçekten de 20 dolarlık bir kremden üstün mü?”
Consumer Reports’un bildirdiğine göre, teste tabi tutulan kremleri
Avrupa’da kozmetik değerlendirmeler üzerine uzmanlaşmış ve laboratuarlarda eğitim görmüş
200 farklı bayan uzman inceliyor. Bu bayanların çoğunluğu beyaz tenli, çizgi ve kırışıklıklar
 konusunda hassas ciltlere sahip orta-yaşlı (30 ila 70 yaşları arasında) bayanlar.
Testlerde kullanılmak üzere seçilen ürünler 38 dolarlık (Olay’in iki adet yenileme ürününü)
 kremlerle, 335 dolar (La Prairie’s Cellular kremi) arasında değişen fiyat aralığında, süper
 marketlerde sunulan kremler ya da özel dükkanlarda satılan prestijli markalara gibi pek çok ürün  bulunuyor
Deneklere ya bir adet ürün veya eğer ürünü üreten şirket iki adet ürünün birlikte kullanılmasını
tavsiye ediyorsa (Yenilenme ürünlerinde durum böyle) bir ürün gündüz, bir ürün gece kullanılmak
üzere iki ürün verildi. Denekler, yüzlerinin bir tarafına ürünü, diğer tarafına ise, herkesin ortak
kullandığı ve sadece kontrol amaçlı, kırışıklık giderici iddiası olmayan bir nemlendirici sürdüler.
Deneklerin alışık oldukları makyaj ve temizleme işlemlerini yapmalarına izin verildi ancak,
 extra bronzlaştırıcı kullanmalarına izin verilmedi ve test başlamadan bir süre önce de normalde
 kullandıkları nemlendirici ürünü bırakmaları şart koşuldu.
Test 12 hafta boyunca devam etti. Çünkü uzman dermatologlara göre, bir değişiklik söz konusuysa,
gözlem açısından bu süre gerekli. Teste tabi tutulanlar için testten önce, test süresince ve
12 haftalık testten sonra çeşitli değerlendirmeler yapıldı. Testlerin gerçekleştirilmesi ve
 ve verilerin analizi dahil tüm proje yaklaşık olarak 10 ay sürdü.
Test sonrası değerlendirmeler iki şekilde yapıldı. Laboratuar cihazları kırışıklık derinliğini
ve cildin pürüzlülüğünü (santimetrenin 2400’de 1’i kadar bir hassasiyetle) ölçebilecek yüksek
 teknolojili ptik sistemler kullanıyorlardı. Bu cihazlar ile çizgilerin en belirgin olduğu
 bölgelerde tarama yapıldı (göz ve ağız çevresi). Ayrıca testten önceki ve testten sonra
 çekilen binlerce fotoğraf üzerinde de detaylı incelemeler yapıldı.
Enteresan bir biçimde hem makineler hem de araştırmacılar (istatistikçiler) aynı şeyi gördüler
. Bayanların yüzlerindeki değişimler yarı yarıya idi –bunlar da temelde çok küçük ilerlemelerdi.
 Bazı ürünler bazı deneklerde aynı ürünü kullanan diğer deneklere oranla çok daha iyi sonuçlar verdi.
 Bu da açık bir biçimde her bayanın cildinin uygulanan ürünleri faklı bir şekilde absorbe ettiğini
 ve farklı reaksiyonlar verdiğini ortaya koyuyor.  
Consumer Reports dergisinin New York’taki proje editörü Nancy Metcalf araştırma konusunda şunları söylüyor;
Genel olarak denekler test ettikleri ürünler konusunda pozitif düşünceler sergilediler.
Ancak doğruyu söylemek gerekirse kullandığınız hiçbir ürün sizi 30 yaşındaymışsınız gibi gösteremeyecektir.
Benim açımdan en enteresan olan ise Testin sonunda, genel toplamda en çok fayda sağlamış
 gözüken ürünün sadece Avrupa’da satılan Diadermine olması idi. Hem Avrupa hem de A.B.D’de
satılan en faydalı ürün ise Olay Regenerist idi. Bu da cildiniz için çok uygun olacak muhteşem
 bir ürünü eczanelerde de bulabileceğiniz anlamına geliyor. Aslına bakarsanız, test sonuçlarına
göre en üst sırada yer alan dört üründen ikisi hipermarket markalı ürünlerdi.
Test sonuçlarına göre en az etkin olanlar ürünlerden birisi ise aynı zamanda en
pahalısı olan La Prairie Cellular ürünü idi.
Krem kullandığınızda, siz kendinizde göze çarpan bir değişiklik olsun ümidindesiniz
ve arkadaşlarınızın size ve cildinize baktığında değişimi fark etmelerini bekliyorsunuz.
 Ancak kırışıklıklar sonuçta bir hastalık veya sağlık sorunu değiller, ve bunu böyle görmeniz
 bu bakış açısına sahip olmanız gerekiyor.
Kırışıklıkları yok etmektense başlangıçta durdurmak ve ilerlemelerini engellemek çok
 daha basittir. Bize çalışmamızda yardımcı olan dermatologlardan birisi korumanın bir
 numaralı unsur olduğunu söyledi, yani labaratuarda aldığımız sonuçların yanında,
makalemize ayrıca bir de kırışıklıklardan korunmak için yapılması gerekenler listesi ekledik.
Dergi, bu önleyici önlemleri şöyle sıralıyor;
• Güneş kremi kullanın: Tüm sene boyunca kullanın ve SPF’si yükske kremlerin
 daha iyi koruma sağladıklarını da unutmayın.
• Yüzünüzü gölgede tutun: Bir şapka ve güneş gözlükleri yardımıyla yüzünüzü güneşten koruyun.
• Bronzlaşma salonlarından ve solaryumlardan uzak durun:  Sadece bronzlaşma spreylerini
kullanın ancak üzerine mutlaka güneş kremi de uygulayın.
• Siagarayı bırakın: Tütün cilde zaralı etkileri bakımından güneş ışığının hemen arkasından
 ikinic sırada gelmektedir.
Evet Consumer Reports dergisinin bu önemli araştırmasının sonucu şöyle özetleyebiliriz,
Kremlerden çok fazla bir şey beklememizin yanlış olduğu

Post hau Sesli Sohbet atalean publikatu zen. Gogokoetara gehitzeko lotura iraunkorra.

Utzi erantzun bat

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Aldatu )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Aldatu )

Connecting to %s