Kurallar

GÖREVLİ ARKADAŞLARIMIZIN ve
DİĞER KULLANICILARIN UYACAĞI KURALLAR
 1. Sitemiz dostluk ve arkadaşlık amaçlı olarak kurulmuş olup, esas prensibi unutulmayacaktır.
 2. Görevliler sitemize dostluk ve arkadaşlık amaçlı gelen user (kullanıcı)  arkadaşlarımızı karşılayıp, onların huzur içinde muhabbet edip hoşça vakit geçirmelerini sağlayacaklardır. Onlardan gelen istek ve şikâyetleri sitemizin daha da güzel hizmet vermesi için yönetime bildireceklerdir. 
 3. Sitede kesinlikle tolerans geçilmeyecek husus Türkiye Cumhuriyeti Devletinin bölünmez bütünlüğü ve temel ilkelerine aykırı davranıştır. Din, dil, ırk, cinsiyet ayrımı yapmadan ahlak çizgileri içerisinde ve insani değerler ön planda olmak şartı ile katılımcıların her turlu konuda konuşmasını sağlamak bu sesli chat’in ana fikridir. Bu yazılanların aksini yapmak kanuni bazda da suç olduğu gibi sitemizde de kesinlikle yasaktır. Yaptırımı XBAN’dır. 
 4. Sitemizde, etnik müziğimiz olmasına rağmen bölücü ve provokatör insanlar tarafından siyasi bir kimlik kazandırılan müzik çalmak kesinlikle yasaktır.  
 5. Kişiye hakaret, yani insani yönü hedef alınarak, legal düşüncesi, konuşması, dinlettiği müziği, davranışı ve hayat felsefesi ile ilgili konuşmalar eleştiri boyutunu aşamaz. Hakarete dayalı argo sıfatlar (beyinsiz, aşağılık, adi, aptal, vb.) kullanılamaz. Yaptırımı SÜRELİ BAN’dır. Süresini olaya müdahale eden görevli belirler.  
 6. Uyarılar mümkün olduğu kadar özelden yazılı olarak yapılır. Gereksinim halinde mikrofon alınarak da uyarı yapılabilir. Eğer ki; odadaki gerilim çok yükselmiş ise mikrofon tutmak yöntemi ile müzik dinletilerek ortamın yumuşaması sağlanabilir. 
 7. Odalarda “özel konuşuyoruz, çıkar mısın” gibi söylemlerde, katılımcılar odadan çıkma mecburiyeti yoktur. Sitemiz kişiye özel site değil genel bir sitedir. Katılımcının çıkma mecburiyeti yoktur. Bu şekilde davranan userler uyarılıp tekrarlanmaması istenilecektir. Israr edenlere yaptırımı SÜRELİ BAN’dır. Süresini olaya müdahale eden görevli belirler.  
 8. Devamlı flooda izin verilmez. Uyarılara rağmen hala devam edenlere kısa süreli ENGELLEME yapılır.  
 9. Görevli gözü ile görmediği, kulağı ile duymadığı taktirde kimseyi banlayamaz. Söylemekle bak şunu yazdı veya bak iki kişi şahit buna gibi laflarla da ban atılamaz. Fakat duruma göre odanın genel havasına bakılarak ciddi bir söylemle karşılaşılırsa kullanıcının ihlal ettiği kuralın cezası uygulanır. 
 10. Katılımcı kendisini bağlayan eşek, sıpa, katır, camış, deli gibi rumuz alabilir. 
 11. Mikrofon sırasında iken odadan düsenin ve odada iken yanlışlıkla olsa bile sıradan çıkanın sırası kaybolur. 
 12. Kesinlikle katılımcıların ip numaraları bir ikinci şâhısa verilemez. Genele atılamaz.
 13. Siyasi konuşmalar görevliler tarafından kesinlikle yapılamaz. Fakat katılımcıları yönlendirmek bazında konuyu açıp geliştirme yapabilir. Konu açıldıktan ve katılımcılar konuya hâkim olduktan sonra şapkayı çıkarıp katılımcı ile eşit şartlarda tartışmaya katılabilir.  
 14. Sohbet ortamını bozan kişiler uyarılır ve gerekirse ban kullanılabilir.
 15. Mikrofon alıp konuşan ya da müzik çalanın ses kalitesi çok düşük gelirse mikrofon elinden alınıp, ayarlarını kontrol edip yeniden yapması üzere uyarılır. 
 16- Hiç bir odada slogana izin verilmez. 
 17- Msn adresi vermenin veya aynı şekilde topluluklar oluşturan internet adresleri vermenin veya başka sitelerin adreslerini reklam şeklinde vermenin sitenin zararına olduğu düşünülerek izin verilmez. Israrcı şekilde msn adresi verilmesi halinde görevli tarafından banlanır.  
 18. Görevli arkadaşlarımızın hiyerarşik düzeni şu şekildedir
            A- OPERATÖR
            B- ADMİN
            C- COADMİN
            D- SÜPER ADMİN
            E- CHATMASTER 
 19. Tüm görevliler hiyerarşik düzene daima riayet edip birbirlerine öncelikle saygı çerçevesinde kabul edeceklerdir. Tüm görevliler olarak birbirimizi mesai arkadaşı ve bir aile olarak kabul edip, birbirimizi kırmadan görevlerimizi yerine getirmek için çaba sarf etmeye gayret göstereceğiz.  
 20. Görevliler özellikle userlerin yanında kesinlikle tartışmayacak, kendi aralarındaki konuşmalarını özelden yapıp çözüme kavuşturamadıklarında Süper Adminlere durumu anlatıp onların verdiği talimatlara birebir uyacaklardır. 
 21. Süper Adminler harici görevliler birbirlerini banlamıyacaklar. Süper Adminler de banladıkları görevlileri nedenleriyle birlikte Site Yönetimine bildireceklerdir. 
 22. Üst görevlinin banladığı veya engellediği kullanıcılar ast görevliler tarafından kesinlikle açılmayacaktır. Açılmasını istediğiniz kullanıcılar olduğunda mutlaka banyalan veya engelleyen kullanıcıdan izin alınacaktır. Banlayan veya engelleyen kullanıcı bulunamadığında daha üst kullanıcıya durumu bildirip onun açması için ricada bulunulacaktır. 
 23. Görevliler ve userler olarak burada birbirimizi üzmeden, sıkıntıya sokmadan, kırmadan, incitmeden; sohbet, fikir alışverişi, tartışma, gır-gır, şamata ve eğlenmek için bulunmakta olduğumuzu unutmayarak SİTE YÖNETİMİNCE hoşça vakit geçirmenizi temenni ederiz

Utzi erantzun bat

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Aldatu )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Aldatu )

Connecting to %s